dinsdag 19 februari 2013

Gastblog bij Family Nights

Eén van de Family Nights werkjes!

Pas geleden kreeg ik een heel erg leuk mailtje, van Ilse van de blog Family Nights. Een mooie, bemoedigende en vooral ook nuttige blog over het houden van gezinsavonden over de dingen van God. Dit is wat ze er zelf over vertelt:

"Toen onze oudste 2 jaar was zijn we begonnen met het houden van Family Nights. Super wat een vondst. Heerlijk om zo iedere week bezig te zijn met de kinderen met dingen van Hem! 

We mogen hen hierdoor een berg met kennis en ervaringen mee geven. Zelf leren we ook steeds bij. Onze kinderen hebben net als wij een rugzak, die ze vullen met dingen die ze tegen komen (op school, thuis, in de familie, in de kerk, op de club). Nu hebben wij als ouders nog veel invloed op die kring, maar dat gaat een keer veranderen. Daarom willen wij als ouders hun rugzakjes zo vol mogelijk proppen (ja proppen, zo vol dat het eigenlijk niet meer past) met de dingen van God, zodat ze genoeg kennis en ervaringen hebben als ze zelf het levenspad gaan bewandelen. 

Ik heb niet de illusie dat de kinderen daardoor geen verkeerde beslissingen nemen, keuzes maken of gedrag vertonen waar je niet blij van wordt. (al is die illusie best fijn). Nee wij willen hen genoeg mee geven, als basis, als fundament... ons fundament is Jezus! Daarop kunnen we verder bouwen.

Ik ben deze blog begonnen omdat ik het gevoel had iets te moeten met al die avonden die we thuis beleven. Waarom zou ik het voor mezelf houden? Kan ik er anderen mee van dienst zijn?"

Twee mooie resultaten van een "Family Night":




Verder met het mailtje... Ze vroeg of ik regelmatig een recensie over kinderboeken, boeken over opvoeden en over kinderwerk wil schrijven voor haar blog, een gastblog. Nou, daar zei ik volmondig ja op! Mijn eerste recensie? "Aan de Keukentafel" door Marlon van den Bos. Een boek waar ik enthousiast over ben, met meer dan 40 creatieve gezinsmomenten. Met trots;) presenteer ik dus mijn eerste gastblog ooit:

 "Aan de Keukentafel " door Marlon van den Bos (klik op de titel om naar de blogpost te gaan).



9 opmerkingen:

  1. Wat een mooi initiatief, Family Nights!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, mooi he?! Ik ben heel blij met haar blog, ik heb er al ideetjes van 'afgeplukt';)

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Vind ik ook!;) Ik hoop echt dat het een blog is (en wordt) waarop mensen ideeën kunnen opdoen, die bruikbaar zijn, en dat ze aangemoedigd worden ook Family Nights te houden (of zo iets;)!

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Vind ik ook, ik kan haar blog en visie helemaal onderschrijven, dus ben echt blij dat ik er iets aan bij kan dragen!

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Zo leuk, je reactie! Leuk dat er zo meegeleefd wordt! Ik hoop dat veel mensen iets aan haar family nights zullen hebben! (inspiratie enzo;)

      Verwijderen