vrijdag 8 maart 2013

Mijn lievelingsteksten - Daar laten!


"Werpt al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor u."

Deze tekst staat in 1 Petrus 5:7. Ik ben erg goed in mijn bekommernissen vertellen aan God, soms denk ik wel eens, 'Zal Hij niet genoeg zorgen gehoord hebben?' Maar het staat er, ik mag al (!) mijn bekommernis op Hem werpen. Ik vind werpen zo'n sterk woord. Het is weggooien, naar Hem toe gooien, met vaart!

Weet je waar ik het meeste moeite mee heb? Nadat ik mijn bekommernis verteld heb aan God laat ik het daar niet liggen. Ik neem het gelijk weer mee terug. Ik werp het, loop er dan naartoe, raap het op en ga er weer zelf mee aan de slag (meestal uit zich dat in piekeren). En dat is nou juist niet de bedoeling. Het vervolg van de tekst is immers; 'want Hij zorgt voor u.' Niet 'en zorg er dan zelf weer voor'. Dus ik moet niet de bekommernis weer mee terug nemen en het zelf oplossen. Hij zorgt voor u. Hij zal voor de bekommernis zorgen. Ik kan het rustig bij Hem laten.

Het is een bevrijdende tekst! Je mag je bekommernis, zorgen, problemen, alles, aan God geven. De grote God die alles kan. En Hij zal er voor zorgen. Is het niet geweldig om te weten dat Hij voor ons zorgt, dat onze bekommernissen veilig zijn bij Hem en dat Hij zich met de oplossing bezig houdt? Werp dus al je bekommernis op Hem, laat het daar, want Hij zorgt voor u!

"Werpt al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor u."

6 opmerkingen:

  1. Mooi zeg. ( en dan dat plaatje erbij ). Dank je wel. Goed om eraan herinnert te worden. Ik heb ook best wel moeite om wat ik bij Hem neerlegde, toch op een dag niet opnieuw op te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo zag ik het voor me, het werpen, zoals die meisjes het op het plaatje doen! Dat is toch wel één van de moeilijkste dingen he? Het bij God achterlaten, het overgeven aan Hem.

      Verwijderen
  2. Het is de verlovingstekst van ons. Ergens in een grijs verleden dus. Maar we hebben ondervonden dat het zo is. Dat lag niet aan ons, maar omdat Hij zo liefdevol is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooie verlovingstekst! En een bemoediging om te horen dat deze tekst realiteit is!

      Verwijderen
  3. Mooi om er zo bij stil te staan. je voorbeeld is erg goed. Dank voor je woord!

    BeantwoordenVerwijderen