donderdag 31 januari 2013

Romige courgettesoep


Een lekkere soep uit het geweldige kookboek 'De Dunne Vegetariër' van Antoinette Hertsenberg. Een kookboek vol lekkere en makkelijke recepten (niet teveel ingrediënten en geen ingewikkelde kookprocessen). Ik ben zo blij dat ik dit kookboek gekregen heb voor mijn verjaardag! Dit is de romige courgettesoep met olijven.

A tasty soup from the cookbook 'De dunne vegetariër' (the thin vegetarian). A cookbook full easy and tasty recipes. I am so glad I got this book for my birthday! This is the creamy zucchini soup with olives.

Hier is het recept, goed voor 6-8 personen:



250 gram aardappelen
4-5 courgettes
2 uien
200 ml creme fraiche
50 gram groene olijven zonder pit
een halve liter melk
3 blokjes groentebouillon
boter
zout en peper

Schil de aardappelen, was de courgettes en snij beide in kleine blokjes. Hak de ui.

Doe wat boter in een grote pan, verhit, en bak de uien. Zodra ze glazig zijn, voeg je de blokjes curgette en aardappel toe. Op een flink vuur even bakken, onder voortdurend roeren.

Doe er na ongeveer 4 minuten 1,5 liter water bij en voeg de bouillonblokjes toe. Laat ongeveer 15 minuten koken. Ondertussen snij je de olijven in ringetjes.

Als de aardappels gaar zijn draai je het gas uit en pureer je de soep met een staafmixer. Giet er dan een halve liter melk bij en de creme fraiche. Goed roeren. Warm de soep nog even op tot hij tegen de kook aan is. Tot slot de olijven erdoor en zout en peper naar smaak.






6 opmerkingen:

  1. Dankjewel! Het smaakte ook echt lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hmmjammie, ga ik ook een keer proberen. K ga nu net next week op kamers, ff uitprobeerseltje is wel leuk. :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, leuk! Vertel me maar wat je er van vindt! Waarschijnlijk komen er nog een paar soeprecepten op mijn blog, ik vind soep lekker makkelijk, gewoon lekker snijden en alles in één pan gooien;). Ga je net voor het eerst op kamers? Spannend. Ik kan hele leuke verhalen vertellen over mijn eerste jaar op kamers;). Veel plezier met verhuizen en inrichten (en misschien ook een beetje sterkte?).

      Verwijderen
  3. Leuke soeprecepten! Ik zie ze nu pas, maar ga ze zeker uitproberen.
    Komen er nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Germa, wat leuk je reactie! Ik was al bijna weer vergeten dat ik dit recept op mijn blog had gezet. Ik ga vandaag wortelsoep met gember maken, die kan ik binnenkort ook best op mijn blog zetten (ik vind het een hele lekkere soep!).

      Verwijderen